Wednesday, July 18, 2007


SALAM///OK,DEKAT SINI ADALAH SEDIKIT SEBANYAK TENTANG PERIHAL 30,36 YG ABANG ADIE BGI KAT AKU...HARAP DAPAT SEDIKIT KNOWLEDGE DARIPADENYE......

PENGETAHUAN…KONGSI. (DARI ABG ADIE)

Pengasas 360 adalah paklong burung( ayah tok korang n ayah abg)..die yg ambik 360 ni balik dari cina selepas org cina curik dari kita.merah ni dah lame ade pade zaman kalifah lg.maksud merah adalah apabila kalifah pergi berperang mereka akan membawa panji2 merah(bendera merah).maksud 36 adalah 30 juzuk al-quran dan 6 asas untuk menguatkan ekonomi islam dalam kongsi gelap..ade jugak yg cakap lg 6 tu rukan iman..ini pade awak la untuk menilai n blaja lebih dalam lg kalau rase nak ambik baju 36 nnt.30 dan 36 x same..jalan mungkin same tp 30 kite berkomunikasi dgn melayu sj..tp 36 kita berkomunikasi dgn semua bangsa..sbb ade banyak kongsi dalam m'sia ni 08,35,24,18,04 n semua kongsi ni duduk bawah 08 n 08 duduk bawak 36.so kongsi paling besar dalam m'sia adalah 36. untuk 363&369 pulak adalah 36 jugak tp x ambik dgn paklong burung..ambik dengan angkun merah bangse cina sj yg dilantik paklong burung sendiri(angkun=ayah dalam kongsi). ok mcm ni..kalau kite ambik 36 dengan ayah 03 so blakang 36 akan tmbah 3..kalau ambik dengan 08 tau 09 akan tambah 369 atau 368. paham? untuk kenal pasti dengan angkun mane kite ambik..care salam die org n buah pelepas dier org pun lain dari 360.x ramai tau pasal ni sbb dah bercanggah dengan agame.kite bersumpah mengikut care n adat resam agame lain,pegang 3 colok n gune cop darah.awak sanggup nak bersumpah gune darah?kalau dalam al-quran ade cakap boleh sumpah gune darah abg sendiri pg ambik bj 2:)..ade satu tokong kt johor name black dragon tample sane buat 368 sebb naik dgn angkun 08.abg sendiri dah pg tokong n jumpe angkun2 sane.so itu lah beza 360,363,369,368 atau ape lancau yg lain.
Tapi ape2 pun yg penting kite kene ingat balik mcm mane berwarne pun bj kite asal kain 2 tetap putih jugak..so blaja putih sampai habis..br cari ilmu untuk yg lain.kalau ilmu putih kite alkadar je bile dah ambik bj merah kite jd bongkak.percaye la cakap abg cos ive been tru this..n ive seen things that u never seen b4.bile kite 29 kite nampak 30 tu besar, bile kite 30 pulak kite nampak 36 tu besar.Its nature of life, sape xnak jd taiko kan? hehe..dah masuk ni jd diri n pk sebelum buat..jgn jd mcm abg.x tau la awak dah dengar cite abg dr tnb or abg2 lain kt sane.k? nak tau ape2 lg msg abg as'kum///

81 comments:

labu said...

black dragon tample 2 'rumah bisu' kan

cUcu suLung bUrung said...

mna saudra dpt crita 36 amk dri cina?.wlau bgaimana pn tima ksih sb nk mp'knalkn 36..kita hrus tnya dn mgaji dgn org tua2 dlu..knp pkai naga knp pkai labah2 knp pkai burung hantu 36 xda kna mgena amk dr cina..

syafiq si penderhaka said...

Assalamualaikum..
mana dpt source sumer nie??
boleh caya ke..
aku keliru..
putih bersih..
mati xkan pkai kapan merah punya..
lainla lau mati syahid dalam perang

Usratika said...

salam, saya suka ngan penerangan saudar atentang 30,36,360,363,368 dan apa lagi... cuma bg sy benda ni x penting kerana bley wat seseorang tu jd taksub... setahu sy zaman khiafah x der no nie... lg satu al quran pun di cetak waktu zaman uthman...maner perginye rrukun islam yg 5?mana perginyer rukun sembahyang 13?
mohon saudara dapat terangkan apa bakti pekida atau BAS kepada belia!


hidup islam.....
jayshun ya muhammad!!!

razo_merbau said...

bro zmn khalifah berperang dlu bukan ke bwk bendera panji hitam dgn kalimah laillahailallah..

Syamil Sufri said...
This comment has been removed by the author.
Syamil Sufri said...
This comment has been removed by the author.
Syamil Sufri said...
This comment has been removed by the author.
NAGA PUTIH said...

assalamualaikum...saudare paklong burung dh meninggal...klu bley jgn la kaitkan die...

labu said...

assalamualikum
1.sy nk btlkan pendapat tentang merah ni berasal dr khalifah zaman dulu.merah(36,77,368,360,369,etc...) berasal dr tanah besar cina.ini hakikat dan fakta.khalifah dulu berperang bwk bendera warna hitam tertera kalimah syahadah.itu pun fakta.hadis nabi tentang tentera mahdi berbunyi begini:
Akan datang Panji-panji Hitam dari Timur,seolah-olah hati mereka adalah kepingan-kepingan besi.
Sesiapa mendengar tentang mereka,
hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka,
sekalipun merangkak di atas salji.
(Al-Hafiz Abu Naim)
ringkasnya,merah cina punya.

labu said...

2.apakah maksud 36?ingin sy jelaskan kpd semua spy jelas dan tidak ada tahyul lg tentang angka 36 ini.pendapat 36 berasal dr 30 juzul al-quran ditambah dgn 6 rukun iman adalah sesat sama sekali.no 36 berasal dari angka 49(4x9=36).49 adalah no kongsi paling rendah dalam hierarki kongsi iaitu kod untuk ahli biasa.no kongsi utk angkun dalam kongsi adalah 489. jd fikirkan di mana diri kita dalam tangga kongsi dunia.Al-Fatihah buat arwah PLB yg telah membuka jalan kpd kt...

labu said...
This comment has been removed by the author.
labu said...

3.ketahyulan...36= 30juzuk + 6rukun iman.sarang labah=labah2 yg membantu menutup pintu gua ktk nabi di kejar kafir.naga=mengkarung dalam kes yg sama(wakakaka).byk lg kecelaruan itu blm di kira kecelaruan dlm bermain buah.kdg2 dlm ketaksuban kita mengejar perjalanan merah kita mencampur aduk pelbagai benda supaya selari dgn ideologi putih kita.sudah2 la.jagalah kesucian putih kita yg tidak ada tolok bandingnya.jgn smp nnt putih kita dituduh sbg bhn ciplak

labu said...

30 itu besar saudara2 semua.30 itu saudara2 semua adalah hakikat rahsia dalm rahsia.bila kukuh 30 dlm diri barulah kita fikirkan tentang 36,15,21 dan sebagainya.bak kata bpk sy: "kau hny main merah untuk cari mkn di dunia,tp kau main putih untk bwk smp akhirat".fikir2kan...

gitarisk said...

Sorry dik,aku nak ulas skit. Dulu nama asal 36@360 ialah 306,tiga puluh enam.paham?

2.Bukannya 36 tu amik dri cina.Dulu ade tak pernah kite baca pasal kongsi gelap cina antara Hai san,ala dlm buku teks sejarah tu.Kongsi gelap cina dah bertapak kat Tanah Melayu.Dan ade banyak kongsi.

Tau tak kenape di panggil Pak Long BUrung? Sebab PLB ni pegang kongsi burung. Tu sebab logo kongsi die gambar burung hantu.

panjang sejarah ni kalo nak cite.

info ni aku dpt dri generasi pertama org 30 dan juga generasi pertama org 36.yg skung ni dah jadi paduka.adik len kali kalo nak bg info sila2 rujuk dulu.jangan dapt dari stu sumber je.

aku bagi ko C- untuk research ko ni.Lagi satu aku nak gtau.

NABI MUHAMMAD BERPERANG BAWAK BENDERA HITAM DAN BERPAKAIAN HITAM.

NABI MUHAMMAD MENYAMBUT TETAMU DENGAN BERPAKAIAN MERAH.

BERIBADAT DENGAN PAKAIAN PUTIH DAN BERSIH.

TOlong research betul2 dulu.jgn percaya sgt abg2 ko tu.rujuk org2 lama,rujuk ustaz.baru bg info.

PG jumpe Paduka Paklong Hassan or ayah jaba or anjang utk tau pasal ORang 30.

Pg jumpe Brader Gan utk tau pasal 77

pg jumpe ayah jebat untuk tau pasal panji hitam.

nak tau pasal 36 jumpe abg long generasi pertama,.Tinggal skit je.Cik TON,RAmizu,din bunga,ayah jebat,kasturi and many more.Sekian

gaponamo said...

salam pada semua sahabat2 kt....apa khabar semua moga2baik2 saja

kudik said...

saya sokong gitarisk...tu yg sebetulnya.....tanya pada yang betul2 tau....
ej lion - pewaris malaysia serdang

kudik said...

tokong kat johor tu memang wujud...ada kerusi jade tiger snooke kat situ :)

法滋儒 said...

nak tau pasal kongsi/hongmen, gi lepak kat http;//dizzysky.blogspot.com

iluvmyself84 said...

aku selesa dengan jawapan gitarisk tu.. tp x pe la.. belajar dr kesilapan.. slm dr s3 gelanggang gurun..

Katak Kuning said...

Nak senyum je la.. ada yang benar ada juga yg tidak. yang penting fakta bab sejarah rasulullah tu biarlah yg benar.. bahaya kalau silap..

muhammad said...

PERHATIAN

MALAIKAT IZRAIL MENZIARAHI KITA
70 KALI DALAM SEHARI

KUBUR PUNYA DALAM 7 KAKI

AMALAN SEMASA HIDUP DIBAWA NAIK DARI LANGIT PERTAMA SAMPAI YANG KE TUJUH

"CAKAP BANYAK PUN TAK ELOK NANTI JADI BANYAK SALAH"

NABI PESAN

CARILAH HARTA IBARAT KITA AKAN HIDUP 1000 TAHUN LAGI

IBADAHLAH IBARAT KITA AKAN MATI ESOK

NANTI MATI MALAIKAT TANYA SIAPA SAUDARA-SAUDARA MU? MAKA JAWABLAH SEMUA ORANG ISLAM ITU SAUDARAKU

KENAPA ASYIK CERITA NAGA YE? JANGANLAH MARAH SAJA JE TANYA

ULAR PUN HEBAT JUGAK, JADI ULAR YANG PALING BESAR DARIPADA TONGKAT NABI MUSA MAKAN SEMUA ULAR AHLI SIHIR

ABABIL HEBAT JUGAK, BAWA BATU DARI NERAKA MUSNAH HABIS SEMUA TENTERA ABRAHA SEPERTI DAUN DIMAKAN ULAT

SEMUT HEBAT JUGAK TAK PERCAYA HAMBA SELAIN ALLAH DAN MEMBUATKAN NABI SULAIMAN A.S KAGUM DENGAN IMANNYA

KUDA HEBAT JUGA, NABI PESAN NAK CARI KUDAH BIARLAH YANG BEWARNA HITAM DENGAN GARISAN DI KEPALA BEWARNA PUTIH

ANJING PUN HEBAT JUGA, NAMANYA KHITMIR DUDUK DALAM SYURGA
SANGAT SETIA DITIDURKAN ALLAH DAN MENEMANI 7 ASHABUL KAHFI

INI ADALAH PERINGATAN UNTUK DIRI SAYA SENDIRI DAN YANG LAIN KALAU NAK AMBIK PENGAJARAN
BYE BYE

Antartok said...

kata perut buncit simpan semua rahsia...nie dok cerita terang2 kat public ni aper criter??? Hang simpan AYAH kat mana kut???

Antartok said...

Kata perut buncit banyak simpan rahsia....ni dok ceriter terang2 nie aper cerite ni??? Hang simpan AYAH kt mana kut???

bajang said...

merepek kah3....kalu betol 36 tuh dari cina yg becakap ni ada saksi ke?..blh buktikan siapa yg cipta buah/pantun 36 burung hantu?..kalu benda ni asalnya dari cina tentulah dlm bahasa cina...blh plak pantun d mainkan dlm bahasa melayu..cth lu mana mari? adakah ini merujuk kepada kongsi?...siapa gun? gun belot...pada plb dia tubuhkan 77 d hotel sri rama siam...kalu xpecaya blh tnya ngn jebat..waktu plb sakit d hospital sapa yg jga arwah?..ak blh buktikan buah merah burung hantu yg korang bangga2kan tuh...org melayu yg cipta kah3...korang kena kencing ajew laaa...

bajang said...

burung hantu bkn kongsi...buktikan burung hantu 2 kongsi p try main buah kongsi korang 2..kat kedai cina...ak bg tips laa kedai cina ada lambang pakua..2 korang p bukak buah kepala naga ka pala bewak ka pala takok..p kalu laku kedai cina 2 ak beli bg kat korang

Adam Ismail said...

Kt mn?

Adam Ismail said...

Kt mn?

nazeeb zain said...

Kalau pakai putih buat benda merah baik pakai merah...at tak menipu diri sendiri...

nazeeb zain said...

Saya amat bersetuju...al fatihah utk plb..

cikgu shah said...

plb ker..ayah jebat ker..semua adalah Gayong..anda faham apa maksud Gayong?..tu Jebat tu anak Pak andak Majid..tu dia Gayong..ga, alif ,ya, wau ,nga..dalam huraiannya. seperkara lagi Panji panji Islam adalah warna hitam dengan kalimah tauhid. Hati hati saudara semua, jangan sampai ikut ajaran sesat pulak zaman skrg ini. Ingat perjuangan sebenar ada Fisabillillah..

juna gigs said...

assalamualaikum...saya ni budak baru blajar tetpi saya trtarik dngan crita dan asl susul 360 ini...jadi saya minta pendapat mcm mna sya bleh masuk 360 ini...from sabah

juna gigs said...

assalamualaikum...saya ni budak baru blajar tetpi saya trtarik dngan crita dan asl susul 360 ini...jadi saya minta pendapat mcm mna sya bleh masuk 360 ini...from sabah

juna gigs said...

assalamualaikum...sya budak baru blajar tp berminat dgan 360 ni,,,sya tertarik dngan crita2x nya dan asal usul nya...klau bleh saya nak masuk 360 ini tpi mcm mna yaa ada tak siapa2x bleh bntu saya....from sabah

cikgu shah said...

ayahanda Jebat tu jurulatih aku masa di Mat Jiwa Sg Petani 1994/95. Masa tu abg Din Beruang ajar aku silat Pusaka Gayung. Sekali sekala Jebat turun padang...masa tu tak ada lagi ayahanda jebat..masa tu aku panggil abang Jebat. Minta maaf lah..nak masuk kongsi merah ...kita ikut putih aja..yang lain tu sesat dan dah banyak rosak. abang jebat tu dulu berpasangan dengan allahyarham zulkarnain..juara silat dunia 90an dulu...minta maaf lah..budak budak baru ni ajer yang terikut ikut. Kalau pada saya..Nabi Muhammad tu lah ayahanda kita yang sebenar dunia akhirat. Dalam perjuangan silat dan Melayu..ayahanda aku ialah Allahyarham Dato Meor Rahman..dan sekarang Ayahanda Pak Andak Majid..ni kalau tanya Abang Jebat yang sekarang udah Ayahanda pun dia mesti setuju. Abang Jebat tu anak Pak Andak Majid Mat Isa dan anak sedara kepada Ayahanda Awang Daud..yang aku pelik saudara semua yang bangga dengan kongsi gelap tu buat apa. Elok lagi saudara jadi anak Gayung..itu lah yang asalnya..

cikgu shah said...

ayahanda Jebat tu jurulatih aku masa di Mat Jiwa Sg Petani 1994/95. Masa tu abg Din Beruang ajar aku silat Pusaka Gayung. Sekali sekala Jebat turun padang...masa tu tak ada lagi ayahanda jebat..masa tu aku panggil abang Jebat. Minta maaf lah..nak masuk kongsi merah ...kita ikut putih aja..yang lain tu sesat dan dah banyak rosak. abang jebat tu dulu berpasangan dengan allahyarham zulkarnain..juara silat dunia 90an dulu...minta maaf lah..budak budak baru ni ajer yang terikut ikut. Kalau pada saya..Nabi Muhammad tu lah ayahanda kita yang sebenar dunia akhirat. Dalam perjuangan silat dan Melayu..ayahanda aku ialah Allahyarham Dato Meor Rahman..dan sekarang Ayahanda Pak Andak Majid..ni kalau tanya Abang Jebat yang sekarang udah Ayahanda pun dia mesti setuju. Abang Jebat tu anak Pak Andak Majid Mat Isa dan anak sedara kepada Ayahanda Awang Daud..yang aku pelik saudara semua yang bangga dengan kongsi gelap tu buat apa. Elok lagi saudara jadi anak Gayung..itu lah yang asalnya..

jose said...

bukan nak bangga dengan kongsi gelap bro...cuma nak selagn matkan dan nak sedarkan bebudak nie...tentang bertapa xberfaedahnya jd ahli kongsi gelap...aku xbegitu mengenali ayah jebat...aku dengar cerita dari abg seguru dia ayah halim..tentang mereka ni smua..dan dari mana asal usul buah merah burung hantu bagai...hehe...hang jebat..hang hang ghani..semua kene kencing...tp bukanlah salah mereka...sebab ilmu yg mereka terima pun ilmu yg salah...hehe

fisabillilah313 said...

Btoi

Sintaro Lion said...

Juna gigs klu brminat blh add abg dlm fb Putera BeNtara

Sintaro Lion said...

Juna gigs klu brminat blh add abg dlm fb Putera BeNtara

fisabillilah313 said...

Sampai masa baru kita tau sapa didepan sapa dibelakang.....

sharil mohdyusof said...

Maaf nak tanya..ada tak sesiapa yang mengamalkan PRINSIP 30..apa itu 30 yang pertama..30 yang kedua..dan 30 yang ketiga.tanya pada yang lama

merah88 said...

1-30 AMALAN DIRI DAN KELUARGA
2-30 AMALAN ZAHIR
3-30 AMALAN BATIN

Fakhiz Sumayyah said...

Bukan arwah paklong amik dgn abg tak?

ubikayu89 said...

Assalamualaikum. Boleh abg terangkan secara terperinci apa yg dimaksudkan dengan :

1-30 AMALAN DIRI DAN KELUARGA
2-30 AMALAN ZAHIR
3-30 AMALAN BATIN

hafizuddin.mahmud@gmail.com
0137677042 - whatsapp sahaja

are blog said...
This comment has been removed by the author.
Johari Yusof said...

lebih baik complete kan sembahyang cukupkan 5 kali sehari.. srmbhyang jumat pon janganlah tingal..itu pon da ckup nk jd Islam..xpyh nk ckp perjuangn Islam korang padahal masing2 nk jdi gangster,lu gangster org sembah pon,aku pnggil polis sniper kepala mati jugak..

Johari Yusof said...

lebih baik complete kan sembahyang cukupkan 5 kali sehari.. srmbhyang jumat pon janganlah tingal..itu pon da ckup nk jd Islam..xpyh nk ckp perjuangn Islam korang padahal masing2 nk jdi gangster,lu gangster org sembah pon,aku pnggil polis sniper kepala mati jugak..

Johari Yusof said...

lebih baik complete kan sembahyang cukupkan 5 kali sehari.. srmbhyang jumat pon janganlah tingal..itu pon da ckup nk jd Islam..xpyh nk ckp perjuangn Islam korang padahal masing2 nk jdi gangster,lu gangster org sembah pon,aku pnggil polis sniper kepala mati jugak..

ang beng hoi said...

Saya sokong...

ang beng hoi said...

Saya sokong...

ang beng hoi said...

Kedua2 nya dah meninggal.al fatihah

Zaidani Izman said...

Untuk abg2 apa plak kod nmber?

Zaidani Izman said...

Untuk abg2 apa plak kod nmber?

mohammad khairul said...

Xperlu la bukak rahsia kt dlm ni..rilek2 je

Anwar Yusof said...

Fakhiz sumayyah...xpayah la sebut nama abg tak tu... kita memerhatikan je mereka ni

Anwar Yusof said...

Fakhiz sumayyah...xpayah la sebut nama abg tak tu... kita memerhatikan je mereka ni

Hery Ahmad said...
This comment has been removed by the author.
Muhammed Khallid said...

penulis ni pun bodo xtaw apa2...kencing kuat punya bangang

Norsafuan Narihan said...
This comment has been removed by the author.
Norsafuan Narihan said...

Assalammualaikum. Saja nak tanya ? PLB dengan AES ada mengena ke..

al jawi said...

Asalamualaikum sahabat.. jika x keberatan sy mohon di terangkan juga setiap 3 amalan 30 yg sahabat nyatakan.. hnya untuk panduan sesama jemaah
.

muhamadfirdausjamaliah@gmail.com

al jawi said...

Asalamualaikum sahabat.. jika x keberatan sy mohon di terangkan juga setiap 3 amalan 30 yg sahabat nyatakan.. hnya untuk panduan sesama jemaah
.

muhamadfirdausjamaliah@gmail.com

iman ahmad said...

ini semua kepala bana. jadi islam yg baik dah. takyah kacau sapa2 . takpayah nak jadi kongsi 47 725 716161 616161 716161 atau mana2 pun. Allah lindung kita dari sebarang masalah. abg tau lah. i've been thru this. abg77 ni. abg 36 363 360 jugak. abg hebat dlu.

iman ahmad said...

ini semua kepala bana. jadi islam yg baik dah. takyah kacau sapa2 . takpayah nak jadi kongsi 47 725 716161 616161 716161 atau mana2 pun. Allah lindung kita dari sebarang masalah. abg tau lah. i've been thru this. abg77 ni. abg 36 363 360 jugak. abg hebat dlu.

wan pakteh said...

306,307,308,108..ape plak tuh

wan pakteh said...

stuju tuh..hadis mengatakan

wan pakteh said...

minta maaf..mencela..nk tnye je..naga dlm bahase cina long..btol ke slh..n sbb ape kongsi glap cina bangga dgn lambang naga ye..??knape naga..adekah kerna naga tuh mitos t'ulung d negara cina..sbb klu itu sejarah maharaja china berabad dulu..lambang naga tuh da mmg wujud..hanya maharaja dowg je yg layak duduk atas krusi kpale naga..kan³..maaf klu slh n tlg betolkan..tp peliknya npe kt malaysia byk yg banggakan naga..sdgkan kite harimau malaya..maaf² mntk pencerahan..n knpe 30 juzuk al-quran x d kaitkan ng 114 surah..npe mst kaitkan ng rukun iman saje..npe tglkan rukun islam..yg tentu² ade kalimah syahadah..dahulukan rukun islam bwu ng rukun iman kan..maaf b'tanye saje..slh mntk tunjuk ajar ye..

wan pakteh said...

PLB.??? neh mst sume cite ade tokok tambah..ng saya² skali kne gembang..mne yg betol pon xtaw..yg pasti sume cite nk hebat²..t'msok cite yg saya dgr psl pesanan arwah rashid maidin..da sume nyer nk yg awal n sulung..ape pon dr sy alhamdulillah abg² kt atas neh maseh berakal..sbb perkongsian n perbincangan di atas secara matang..smoga kite kekal terus ikatan sillarturrahim umat islam bersaudara..di ibaratkan spt yg awl kitab taurat,tp d slh ertikan,pastu kitab zabur,tiada yg mengertikan,seterusnya kitab injil,tp ertinye di andaiankan,dan akhir skali kitab al-quran,ertinye di hadiskan dgn sunnah..yg kekal keasliannya,yg sempurna panduannya..syukur alhamdulillah saya masih menjunjungnya,melafazkan lg kalimah syahadah nya,menetapkannya dlm hati utk pegangan diri..in shaa allah,smoga sume umatnya kekal berdiri atas satu kalimah syahadah.al fatihah..maaf kirenye ade yg t'slh..tlg tegur jgn smpi saya alpa..

Amir Cat said...

Hehe....bukan cina tapi kerajaan uthmaniah yg wujud diwaktu islam berkembang dan memerintah di tanah cina dulu....merong maha wongse....hehe..antara satunya darah arwah meor rahman...pakndak majid dan ramai lagi....
Cari lebih dalam nanti jumpa...hehe

beby rafi said...

Assalamualaikum maaf mencela sya ada nak tanya nie knpa kongsi pakai sarang labah² dan bkn pkai labah²?

Kamal Muhlis said...

Anjang rawang

Helzara said...

maaf ye saudara... knapa pkai naga
cuba saudara tgok kt pedang rasulullah yg ketiga ar rusk kat situ kan ad garuda n naga... knapa pkai labah 2 tu kn sbb pristiwa di gua hira... maaf klau saya salah

Hajazi Idris said...

Arwah plb syg sgt kat aku dulu.. bila pi umah mesti turun jala udang jamu... last masa dia dok sakit dok main keyboard dengan maklong... selalu gak pi ziarah dia...

Arul Nazirul said...

Saya sokong tu

irfendywanna wair said...

salam gerak keramat bersatu..sdh² la tu k..dlm ni kita bdebat sesama sndri x elok..mohon maaf klu sy mencelah meluluh..yg dah buat salah kita doakan la utk dia yg baik² xpayah la kita nk hukum dia trus..kita sapa mau hukum.,skali lg mohon maaf dari sy.,sy tau bnyak sngat tiger yg duk komen dlm ni.,tp x guna jugak kita kecohkn hal bgini k..ukhwah simpan mna?.bunyi banyak apa guna?.kita kapal tdk sama tp tujuan sama saja..eratkan perpaduan antara negeri cetuskan organisasi

irfendywanna wair said...

salam gerak keramat bersatu..sdh² la tu k..dlm ni kita bdebat sesama sndri x elok..mohon maaf klu sy mencelah meluluh..yg dah buat salah kita doakan la utk dia yg baik² xpayah la kita nk hukum dia trus..kita sapa mau hukum.,skali lg mohon maaf dari sy.,sy tau bnyak sngat tiger yg duk komen dlm ni.,tp x guna jugak kita kecohkn hal bgini k..ukhwah simpan mna?.bunyi banyak apa guna?.kita kapal tdk sama tp tujuan sama saja..eratkan perpaduan antara negeri cetuskan organisasi

Empire Melayu said...
This comment has been removed by the author.
Empire Melayu said...
This comment has been removed by the author.
anas jack393 said...

Mai ngeteh ngan abg2 komando kt kg. Kuala pegang

Dani TikamBatu said...

Piano tu rasanya ada lagi...