Tuesday, July 17, 2007

renungkanlah


ok,utk bdk2 yg dh kne pancung mngkin depa dah tau ape isi pati sumpah yg diikrarkan pada ayahanda...aku ingat lagi,salah satu daripada sumpah yg disebut ialah larangan kite(ahli) dlm pnggunaan dadah,klu kite lanngar pntang larang atau sumpah yg dilafaz tdi maka kite akn dilaknat dri dunie smpai akhirat oleh Allah s.w.t....so,skarang ni,aku xde la kate sume,tpi ade cebisan2 manusie yg dh angkat sumpah ade yg langgar sumpah...pergh,aku ingat lagi sorang mamat ni,ayat bukan main berbunge,"ingatlah allah jike dlm kesusahan" dan pe lancau lagi la..yang buat aku x puas ati smbil die ckp tu,ade 'balut' kat tgn die..so bdk2 skolah yg dengar khusyuk syarahan x gune die berkemungkinan besar akn mengikut jejeak mamat ni,kononnye abg besar...bkn aku nk tnjuk baik,dlu aku ade lyn gak paipon sume bnde haram tu,tpi lps msuk ni,pndai2 la ubah diri tu...aku mmg akui,mmg susah nk ubah,tpi kayu pelan2 la...mamat tdi leh msuk dalam golongan munafiq...munafiq ni klu zaman nabi ialah manusia yg berpura2 beriman pada Allah tpi dalam mase yg same ingin menjatuhkannya...so ,perbuatan mamat ni tadi lbih kurang samela,ckp ng begar,islam sane,islam sini,tpi hampeh,mmburukkan name islam lagi adaleh..memburukkan name islam lbih kurang same la dlm usaha mnjatuhkan islam...so,mne2 adik bradik yg 'terkene' pe yg aku ckp tadi,ubahla cpt2...aku syg sume saudara seperjuangn aku tu pasalla aku bgi nasihat..mmg klu nk ikut umur aku msih x layak nk bgi nasihat dekat brader2 umur 30an,tpi skarang ilmu dan pengalaman bkn ikut pangkat umur dh...

No comments: